Patru litere şi un punct

Această postare este dedicată lui Dan M. . Nu mulţi mai ştiu cine este Dan M. . Ştim doar noi, cei care am fost în vremuri cu siguranţă mai bune pe Forumul Pruteanu.

Dan M. s-a întors, a scris aici, pe blogul meu, şi pe blogul Sorinei, după o perioadă îndelungată de timp. Dan M. este un băsist fanatic, rupt de realitate, şi un anticomunist fervent – o calitate ar zice unii. Pe blogul meu a scris de Ceauşescu, a spus că acesta a avut parte de o moarte uşoară, el ar fi trebuit executat prin metode de execuţie medievale, de exemplu, legat de patru iepe şi rupt în bucăţi.
Deşi consider că Nicolae Ceauşescu a dus o politică greşită în anii ’80, prin care a impus privaţiuni populaţiei şi a fost de acord cu promovarea în mod aberant a unui cult al personalităţii, eu îl consider pe Nicolae Ceauşescu un mare patriot. Ţelul lui Ceauşescu a fost o Românie independentă, măreaţă, puternică, iar greşelile el le-a făcut mânat de acest ţel şi influenţat de oamenii de nimic din jurul lui, au fost şi din aceştia, de ajuns de mulţi. Să ne gândim numai la ungurenii care au reuşit să răzbată în preajma lui Nicolae Ceauşescu. Ceauşescu a avut acest ţel, iar în privinţa a ceea ce a făcut el bun, nu trebuie decât să avem în vedere că el a construit România contemporană.

I-am respectat opinia lui Dan M. cu privire la Ceauşescu, mi-am zis că la extrem unii pot avea astfel de opinii şi am ţinut cont de perioada de timp petrecută împreună pe forumurile Pruteanu şi Nanu – o greşeală. După această intrare triumfală, Dan M a început să jignească în dreapta şi în stânga – cele scrise de el pe blogul Sorinei stau mărturie. Din păcate pentru el, marea noastră majoritate nu este mânată de acelaşi băsism de beton ca el. Nu trebuie decât să priveşti ce dezastru a ajuns ţara sub Băsescu, un preşedinte nu jucător, ci golan – jignirile lui, din postura de preşedinte, sunt binecunoscute, ca să-ţi treacă cheful de orice sentiment pro.

Dane, parafrazându-l pe idolul tău, o să-ţi spun că nu credeam că eşti atât de mic. Însă chiar aşa eşti. Ar fi trebuit să fiu mai atent la trecut.

19 responses to “Patru litere şi un punct

  1. Dacă acest popor nu va fi transformat într-o turmă, atunci Nicolae Ceauşescu va avea parte de o judecare dreaptă, cum nu i s-a oferit la Târgovişte.

    Pe doamna Sorina o înţeleg: opţiunea dumneaei este de a trăi în sfera unei culturi fără mesaj politic, a esteticului pur, a artei pentru artă. Sfera asta nu poate fi decât un spaţiu bântuit de fantome, o lume a ficţiunilor platonice. Din când în când lumea reală o şochează, prin problemele pe care i le pune.

    Pe dv. mi-e greu să vă înţeleg. Nu observaţi că, de când Băsescu a făcut apel la „societatea civilă bună” să revină pe câmpul de luptă, au reapărut ideologii de serviciu ? Cu ăştia nu poţi dialoga, sunt fanatici. Cel mai bine e să-i eviţi, pe cât posibil. Am intenţionat să vă propun, prin email, un experiment, cu complicitatea doamnei Sorina: anume să posteze, în blogul dumneaei, articole mult îndepărtate tematic de politică, de Băsescu şi ai lui, în alternanţă cu articole cu temă politică, în legătură cu Băsescu şi ai lui. Ipoteza mea era că individul respectiv ar fi apărut numai când ar fi trebuit să presteze serviciul ideologic, aşa cum musca trage la căcat. V-aţi întrebat de ce dispare un timp şi apare când dezbaterile politice sunt în toi, când se apropie perioadele de macaz politic ? V-aţi întrebat de ce apare cu acelaşi pseudonim ? Tocmai pentru ca şefii lui politici să poată verifica că el este la post, că prestează serviciul ideologic, aşa cum Ioan Oltean a stat azi la un metru şi jumătate de urne, pentru a supraveghea cum votează cei din PDL.

  2. Domnule Valerius, este interesantă ipoteza dvs. Poate chiar trebuia să fi făcut acel experiment, cu complicitatea Sorinei.

    Cred și nu cred în posibilitatea ca Dan M. să fie ”ideolog de serviciu”. Cred deoarece ceea ce spuneți are o logică. Nu cred deoarece Dan M. ne-a atacat în mod mitocănesc pe mine și Sorina pentru remarcile noastre antibăsiste. Când faci un dirty job de genul celui la care vă referiți, cauți să convingi, nu jignești din prima, amplificând astfel sentimentele pe care dorești să le schimbi.

    Cel mai probabil pentru mine este că Dan M., băsist fanatic oricum, nu este un ideolog de serviciu, ci doar un cretin egocentric, cu o personalitate ușor de inflamat, tipic celei onaniste. La vârsta lui asta e o problemă.

  3. „Când faci un dirty job de genul celui la care vă referiți, cauți să convingi, nu jignești din prima, amplificând astfel sentimentele pe care dorești să le schimbi.”
    Nu neapărat. Fiecare cu stilul lui.

    „Dan M. ne-a atacat în mod mitocănesc pe mine și Sorina pentru remarcile noastre antibăsiste.”
    Eu nu mai merg pe acolo, căci îmi pute dihorul. Cum a reacţionat Madame Bovary ? Presupun că-i iartă orice.

  4. Madame Bovary ? Presupun că-i iartă orice.

    Chiar așa de lipsită de discernămînt și orbită de dragoste mă credeți?
    Parcă ați fi un bărbat gelos, desigur glumesc, dar e o interpretare posibilă!🙂

  5. Dar de ce? Nu înțeleg! Nu m-am purtat „discriminant”, ba dimpotrivă, cred că m-am purtat ca o gazdă bună cu toți cei care au venit să scrie la mine…

  6. Sorina şi domnule Valerius, cred că măcar ne-am pus de acord că dl Dan M. – numai şi numai datorită comportamentului lui mizerabil – a ajuns o persoană indezirabilă.

  7. „Nu m-am purtat “discriminant”
    E adevărat.

    „Sorina şi domnule Valerius, cred că măcar ne-am pus de acord că dl Dan M. – numai şi numai datorită comportamentului lui mizerabil – a ajuns o persoană indezirabilă.”

    Stimate domnule Bogdan, de mine sunt sigur, pentru ceilalţi n-aş putea băga mâna în foc. Nu trebuie să înţelegeţi că reproşez. Viaţa poate fi frumoasă şi prin posibilitatea de a ne manifesta libertatea în felul cum ne raportăm la ceilalţi. Poate încă mai credeţi tâmpeniile arogante ale acelui impostor. Cică l-a citit pe Marx aproape în întregime, cică Marx este aşa şi pe dincolo ! Trebuie să fii într-un grad de alienare avansată ca să pretinzi asta, în situaţia în care tu spui numai trăsnăi despre Marx, în situaţia în care mari personalităţi ale culturii universale vorbesc cu profund respect despre Marx ! Cât timp mi-am pierdut cu imbecilul ăla, ca să-l fac să conştientizeze tâmpeniile pe care le debita despre Popper, despre Marx ! Supremul lui contraargument era că scriu „cearşafuri”. Ăla o fi priceput, în timpul în care a făcut umbră pământului, ce tâlc are vorba aia, cu nebunul care aruncă piatra în baltă ? Acuma, faptul că-i imbecil pot să i-l iert, dar e şi fudul, iar amestecul acesta-i inpardonabil.

    De ce-l trataţi ca pe un om ? De ce suferiţi ca şi cum v-ar fi atacat un om ? E doar o vieţuitoare adaptată la traiul în gangurile internetului. E o fantomă de internet, patru litere şi un punct. Punct.

  8. Domnule Valerius, mai sus am spus că Dănuţ este un „cretin egocentric, cu o personalitate ușor de inflamat, tipic celei onaniste” şi am adăugat că „la vârsta lui asta e o problemă”.

    Foarte rar dau astfel de verdicte, dar odată ce am făcut asta, cale de întors nu mai este, înseamnă că omul acela, orice ar face, cu mine nu mai poate avea relaţii de normalitate.

    Nu am suferit absolut deloc, cum aş fi putut să sufăr din cauza olteanului ? Vă asigur însă că el şi-a muşcat mâinile.

  9. Acuma venii de la cumpărături, e o vreme absolut bestială, ninge și e un ger de crapă pietrele. Vine primăvara…
    Domnule Valerius, aștept și eu, ca și dumneavoastră altădată, o explicație, despre gelozie, din moment ce ați spus că e adevărat că nu m-am purtat diferit. Sînt pisăloagă, să știți!

  10. Doamnă Sorina,

    Nu cred că vă surprind afirmând că am consideraţie pentru fiinţa dv. culturală, în special pentru competenţele în domeniul limbilor străine (domeniu în care eu sunt ageamiu). Mi-a făcut plăcere întotdeauna, chiar şi atunci când ne-am ciondănit, să discut cu dv. Dar întotdeauna am avut sentimentul că sunt un interlocutor mai puţin interesant, pentru dv., decât patru litere şi un punct. O explicaţie am – congruenţa intereselor dv. intelectuale cu ale lui, dorinţa dv. feminină normală de a-l revela (developa), adică de a-l transforma dintr-o entitate fantomatică, misterioasă, în om aflat în lumină, cu bunele şi cu relele lui, poate şi sub aspectul vârstei. Dar (acum s-ar putea să vă supăr un pic) m-a mirat că nu-i observaţi răutăţile (care sunt uneori bădărănii), exersarea intelectuală aproape exclusiv la nivelul ironiei grosiere, ridiculul (hehehe!) în care se plasează depăşind domeniul competenţelor sale reale. Pe scurt, n-aţi observat că e broasca din fabulă, care se umflă, se umflă…

    Nu vreau să fac şi eu greşeli precum ale lui. Este posibil ca noi doi, eu şi dv., să privim aceeaşi entitate din perspective atât de diferite încât să avem şi evaluări aflate în conflict. De exemplu, probabil că dv. aveţi o evaluare corectă asupra competenţei lui în sfera beletristicii, în care eu sunt mediocru. Dar, credeţi-mă, în domeniul în care eu pot face evaluări competente, el este sub-mediocru.

  11. Domnule Valerius,
    Am înțeles punctul dumneavoastră de vedere, nu pot să mi-l însușesc în totalitate, dar sînt cîteva puncte de convergență cu impresiile mele, Vă mulțumesc pentru cuvintele de apreciere, nu știu dacă sînt întru totul meritate…
    Diferența, dintre modul în care dialogăm noi doi și modul în care dialoghează Dan M. cu mine, este următoarea:
    Dan M. dialoghează cu femeia Madame Bovary, tratînd-o ca pe o femeie, adică nici nu dă multe parale pe opiniile mele, dar nici nu-l lasă indiferent, și-și permite niște ieșiri, de la apelative îndrăznețe, pînă la accese de misoginism. Îi răspund în același registru, dar am armele mele…
    Dumeavoastră dialogați cu ființa culturală Madame Bovary și atunci dialogul nu are cum să fie prea săltăreț, e întodeauna politicos, iar politicosul se poate transforma destul de ușor în plicticos, adică mai puțin interesant, cum ați spus dumneavoastră.
    Fiți fără grijă, observ orice notă falsă. Eu sînt un om care dau totul și pretind pe măsură. Nu mă păcălește nimeni așa de ușor!

    O întrebare. Nu am înțeles ce ați vrut să spuneți cu:”poate şi sub aspectul vârstei” Vîrsta cui și în ce context?

  12. P.S. De ce nu-i dați replica la mine pe blog, cu privire la Marx? Ziceți că e sub-mediocru, demontați-l atunci! Doar nu vă e frică de o entitate fără identitate?!

    • Sorina, o să-mi permit să intervin în privinţa PS-ului, în dialogul dintre tine şi dl Valerius. Dl Valerius spune eufemistisc de Dan M. că acesta este „doar o vieţuitoare adaptată la traiul în gangurile internetului. E o fantomă de internet, patru litere şi un punct”. Eu o să fiu mai direct şi o să spun că Dan M., prin comportamentul lui, a dovedit că este un gunoi, un paria. În condiţiile astea, nu mai are rost niciun fel de dialog cu el.

  13. „”poate şi sub aspectul vârstei”
    Eu am 63 de ani fără câteva zile.

    „P.S. De ce nu-i dați replica la mine pe blog, cu privire la Marx? Ziceți că e sub-mediocru, demontați-l atunci! Doar nu vă e frică de o entitate fără identitate?!”
    Se vede treaba că dv. n-aţi tras nici măcar cu coada ochiului la discuţiile mele cu individul ăla ! Am avut discuţii ample, şi în forumul Pruteanu, şi în forumul Nanu. Am aruncat grâunţele în piatră seacă. N-am nicio şansă cu el, nu-l pot face să recunoască nicio eroare, din multele şi gravele pe care le face. E opac faţă de demonstraţia logică, faţă de citatul exact… E preferabil să fii analfabet, dar cu bun-simţ, în loc să fii ca el, cu oarecare ştiinţă de carte, dar fanatic.
    Gata, doamnă, să nu mă mai solicitaţi pe subiectul ăsta, căci nu vă voi mai răspunde.

  14. Îmi pare rău că v-ați supărat!

  15. Sorina, cândva am crezut că merită să ai un dialog cu Dan M., deoarece am presupus că acesta deţine anumite cunoştinţe şi este animat de un anumit simţ al onoarei. Cu ultima parte, sigur m-am înşelat.

    În lumina ultimei lui evoluţii, maestrul s-a dovedit a fi un om mic. Pentru dl Valerius, procesul de devalorizare a lui Dan M s-a întâmplat mai devreme.

    Cum ai spus şi tu, atunci când comportamentul unui om cade sub un standard minim, nu mai are rost să mai ai de-a face cu el.
    Cunoştinţele lui Dan M., reale sau nu, nu îl mai ajută cu nimic. La fel ca pentru dl Valerius, personajul Dan M. a devenit indezirabil pentru mine.

Lasă un răspuns

