Ocupaţi Bucureştiul – 15.10.2011

Nu eram sigur dacă ajung azi la Ocupați Bucureștiul, acțiune care era programată să înceapă la ora 10, la Piața Unirii. Citisem de această acțiune pe blogul lui TLC, unde acesta a publicat un apel al părintelui Justin Pârvu, care îndeamnă credincioșii să nu participe la acțiune.

Spune părintele la un moment dat, în interviul pe care l-a dat pentru revista ”Atitudini”:

”Cine pune la cale aceasta revolta? Cine o conduce? Ca spontana e o naivitate sa crezi ca e. Daca se va informa va vedea ca in spatele acestor miscari sunt oameni ai sistemului, niste criminali care se folosesc de multime spre a-si castiga ei autoritate si putere. Impotriva cui te revolti? Se stie macar cine e de vina pentru aceasta criza? Nu e limpede ca ea este provocata tocmai de bancherii si oamenii sistemului in scopuri murdare? Asadar cine se va face partas la astfel de revolutie isi va periclita si libertatea pe care o mai are si raspunde si pentru intreaga omenire care se va afunda intr-o dictatura nemaiintalnita pana acum. Nu va incredeti in manipularile mass-mediei. Si chiar de ar avea un scop bun o revolutie, cine sa mai dirijeze o societate in zilele noastre? Toti stapanii netrebnici s-au facut, nu mai este niciun drept care sa poata dori binele omenirii. Numai Dumnezeu ne poate scapa de urgia care vine. De abia aici este justificata cumintenia. Deci sa avem cumintenia cea buna si sa nu cadem in laturile unei politici nefaste.”

Sunt de aceeși părere din multe puncte de vedere cu părintele Justin. Nu se știe cine este în spatele acestei acțiuni, pot fi inclusiv oamenii sistemului, care vor să ne afunde într-o dictatură, după cum spune părintele Justin.

Soția a plecat de dimineață la serviciu, a lucrat sâmbăta aceasta. Eu m-am sculat pe la 9, m-am spălat, apoi pe la 10 eram la Romană, la MacDonald’s, să-mi iau micul dejun. M-am dus la magazinul de vizavi, care are un Leonardo, de unde mi-am cumpărat o pereche de ghete sport, seamănă cu ghetele de armată, văzusem ieri modelul la Leonardo de la mall-ul Sun Plaza, când am fost să cumpăr  de-ale gurii de la Cora de acolo, și-mi plăcuse.

M-am întors acasă cu ghetele, se făcuse 11, am zis că o acțiune care se respectă ține măcar câteva ore, în concluzie, m-am hotărât să-mi iau aparatul foto digital și să merg la Ocupați Bucureștiul. Soția lucrează în zonă, așa că ne-am fi putut întâlni undeva pe acolo, după ce își termina programul la ora 13.

Întâi însă am făcut un  popas la Mac-ul de la Unirii, unde am mâncat o apple pie și am băut un ceai. M-aşteptam să văd măcar un grup de oameni mai răsărit,  dar nu se vedea absolut nimic în zonă.

I-am întrebat la Mac pe doi tineri  care aveau figură mai de protestatari, dacă au auzit de Occupy Bucharest. Unul din ei îmi răspunde: “Ochiu’ ce?”. Le explic despre ce este vorba. I-am şocat, nu auziseră nimic de “ochiu’”.

Am ieşit din Mac şi am luat decizia să fac un ocol al pieţei, tăind-o peste Dâmboviţa şi luând-o înspre Mitropolie. Când am ajuns pe la jumătatea turului, eram deja dezamăgit că nu am dat de niciun  grup. Avea dreptate Anicika Blandianova când zicea că noi suntem vegetale. Am vrut să pozez fundurile bombate a două tinere blonde care mergeau în faţa mea, ca să pun poza pe post de poză cu Ocupaţi Bucureştiul. Atunci mi-am dat seama că am probleme cu aparatul foto, bateriile erau mai mult sau mai puţin duse. În loc să-mi arate fundurile, poza îmi arăta asfaltul. Groaznic. Totuşi, de ce erau patrule de câte doi poliţişti sau jandarmi în zonă?

Am intrat în parc, şi, surpriză!,  am dat de demonstranţi, pe partea stângă, aproape de sfârşitul turului.

Erau o mulţime  – cam cincizeci, parcă mai  puţini decât la Piaţa Universităţii, în vară.

Am făcut o poză la un car de televiziune sau cum s-o fi numind.

Am făcut poze la doi vorbitori din cadrul protestatarilor de la Ocupaţi Bucureştiul, în timp ce erau intervievaţi. Protestatarii stăteau în interiorul unui dreptunghi, ale cărui laturi erau delimitate de o bandă, de un cordon galben al Jandarmeriei. Am făcut poze şi la afişe.

În timp ce mă chinuiam să fac una dintre ultimele poze tipului cu canadiana galbenă, din zece mi-a ieşit una, în dreapta mea se strânsese un mic grup de tineri, reporteri, reportere şi alte categorii adiacente, care se amuzau copios, privind la protestatari şi schimbând tot felul de glume între ei.

Unul dintre vorbitori, pe care nu l-am pozat, spune la un moment dat ceva de genul: „Noi stăm aici, nu plecăm, puteţi să ne aduceţi sendvişuri, cafea etc etc”. În gândul meu, la cât sunteţi de mulţi, nici nu sunteţi greu de hrănit de câţiva situaiani şi situaiane inimoşi.

Am luat-o înspre Magazin, trecând pentru ultima oară de-a lungul laturii lungi a dreptunghiului în interiorul căruia erau poziţionaţi protestatarii. În grup era un spaniol, care îi spunea ceva altuia din afară, iar un pic mai încolo, în afara  perimetrului, lângă cordon, comentau ceva în limba engleză un tânăr şi o tânără. Să fi fost aceia tovarăşi din afară, care au venit să sprijine acţiunea locală?

La puţin timp după ce am ieşit din zona imensă ocupată de cei cincizeci de protestari, un tip mi-a dat un manifest, un manifest al unei mişcări intitulate „Mişcarea pentru Fraternitate”, cu un conţinut interesant, creştin, împotriva oligarhiei politice, economice şi financiare, idealist, însă interesant.

În proprii mei ochi am ajuns deja un fel de reporter romantic, precum cei din filmele americane, care filmau în Vietnam sau Cambogia, riscându-şi pielea de dragul meseriei.

4 responses to “Ocupaţi Bucureştiul – 15.10.2011

  1. dacate-ai simtit bine, e bine.
    eu sunt trist de vorbele popii:”nu mai este niciun drept care sa poata dori binele omenirii.” asa sa fie?
    nicolae tudor

  2. Puţine perioade au fost în ţara asta când aici au fost linişte şi pace şi nu tumult.
    Trebuie să ne aliniem celorlalţi creştini, bucurându-ne de ce avem fiecare: credinţă religioasă, familie, pasiuni. Tristeţea s-o lăsăm pe pustii!🙂

  3. Parintele Iustin Parvu e marturisitor adevarat, ortodox real. Nu e nimic pe lumea asta care sa-l abata de la credinta cea dreapta. Viata lui o demonstreaza. In zadar se screme Marco Maximilian Katz din neamul ucigasilor de Hristos.
    http://roncea.ro/2011/02/20/cine-este-acuzatorul-parintelui-justin-martir-anticomunist-cu-17-ani-de-temnita-marko-maximilian-katz-un-spagar-al-guvernarii-nastase-care-foloseste-holocaustul-si-antisemitismul-pe-post-de/
    Care e legatura parintelui cu ML? Din cate stiu eu, tocmai aceasta legatura a fost cauza condamnarii domniei sale. Oricum, nu s-a dezis niciodata, cinste lui. Parintele Iustin a avut rol decisiv in ceea ce priveste memorialul de la Aiud, unul din locurile unde legionarii insotiti de ceilalti romani destoinici au platit tribul de lacrimi si sange pentru Credinta si dreptul la existenta al neamului romanesc.

    Boicotul actiunii globaliste, evident ca nu a fost intamplator. Imi mentin parerea, crestinul nu trebuie sa se infrateasca cu cei fara Dumnezeu. Iesitul in strada, asa de florile marului, nu e o solutie. In vremuri turbate, trebuie sa avem mare grija, nu cumva sa facem jocul neprietenilor. Ceva nu e in regula cu protestele astea, cine sunt initiatorii, cata sinceritate e in demersul lor? Care e „marturisirea de credinta”? Se cafteste lumea cu jandarmii, guvernul e fript, ok, si dupa aia ce se intampla? Anarhia nu e buna, e mediul preferat al smecherilor de la ONG-rile lui Soros&Co. Nu trebuie sa giram o lupta care nu-i a noastra. In plus de asta, e vital sa ne asiguram ca nu ridicam noi primii piatra. Trebuie sa fim atenti la provocarile ce vor urma, sa nu ne facem iluzii, ieri a fost o simpla fumigena.

  4. TLC, mulțumesc pentru lămurirea legată de părintele Justin Pârvu.

    După cum am scris în cadrul postării principale, și eu am întrebările mele legate de mișcarea cu ”Ocupați x”

Lasă un răspuns

