Ocupaţi Wall Street-ul – 09 10 2011

Mai sus este un clip realizat de The New York Times, intitulat „Protestatarii din Wall Street vorbesc”.  Deşi, așa după cum se spune în mass-media americană, mișcarea nu are niște obiective clare, observația mea este că mişcarea, fără a veni în faţă cu obiective definite, până în prezent, a reuşit însă să canalizeze nemulțumirea populară.

Cei intervieviați sunt cu toții de acord că actuala criza a însemnat pentru o mică minoritate un prilej de a-și mări şi mai mult averile, în mod nerușinat, pe fondul unei politici corupte, care protejează băncile și nu oamenii, în timp ce pentru restul Americi, datorită politicii greșite a guvernanților, criza distruge clasa de mijloc, lasă oamenii fără slujbe, fără posibilitatea de a avea o asistență medicală corespunzătoare, lasă studenții fără speranța de a avea cândva o slujbă, lasă oamenii fără case. Speranțele persoanelor care vorbesc în videoclip, legate de participarea lor la mișcare,  merg de la a avea pe viitor o slujbă, datorită schimbărilor în politica referitoare la ocuparea forței de muncă pe care le va induce mișcarea, până la revoluția mondială.

Cu privire la fenomenul „Ocupați Wall Street-ul”,  în încheiere voi menționa că am remarcat un lucru la care nu mă așteptam, obiectivitatea dovedită până acum, în relatările sale despre acesta, de către cotidianul The New York Times, în particular, și de partea de mass-media  americană ale cărei relatări despre fenomen le-am studiat, în general. Mă aşteptam măcar la înfierări ale mişcării pe motiv că aceasta ar putea fi influenţată de comunişti sau anarhişti, care vor să distrugă societatea americană, însă până în prezent nu am dat decât de relatări imparţiale ale evenimentelor, cu menţionarea cauzelor care, conform participanţilor la mişcare, au dus la declanşarea acţiunilor de protest.

6 responses to “Ocupaţi Wall Street-ul – 09 10 2011

  1. Articolul dv. este foarte util, mai ales pentru ne-cunoscătorii de limbă engleză, cum sunt eu.
    În conexiune cu această nepricepere a mea într-ale limbii engleze, vedeţi rugămintea mea din email.
    Mulţumesc.

  2. Mulţumesc pentru apreciere.

  3. asa, si? dupa ce-l ocupam e musai sa vina alde wikileaks romania cu tatucu de control pentru ca sa ne spuna ei cum tre sa devina trebile…hai mai bogdaner da-o-ncolo de trea.

  4. Vasile? nu mai vede, nu mai aude..mai ales sirene..l-a si batut pe doctoru care vroia sa-i scoata dopurile de ceara din urechi..cica s-ar minastiresi.

Lasă un răspuns

