La Neptun

Păi, fusei la Neptun. Cu bugetul cel mai redus de când ţin eu minte, că nici eu nu am ieşit din trendul acesta prin care românii au din ce în ce mai puţini bani de doi ani încoace. Bugetul meu redus, preţurile lor mari. De mult, din studenţie, nu am mai simţit voluptatea căutării de pleşci.

Neptunul este frumos. Este aşa, ca un parc, am mai zis asta de-a lungul timpului. Am prins patru zile cu soare, în care ne-am şi bronzat, şi două cu nori, cu vânt şi cu valuri mari. Pentru mine, cele mai frumoase au fost cele două zile cu apa verde-smarald şi valuri şi cu plaja pe care nu era nimeni.
Mie, cu pielea deschisă, de blond – şaten deschis, mi-au fost de ajuns patru zile de soare pentru pielea nepregătită în prealabil. M-am bronzat de ajuns în primele patru zile.

Vorbind de statul la soare, am negociat vajnic şi şezlongurile şi umbrela mare de soare, din răchită şi cu structură de lemn, de la 20 de lei pentru două persoane am ajuns şi la jumătate.

Berea, berea pe plajă, era 5 lei, şi era nu nu ştiu ce marcă dichisită, ci banalul Ursus. Înainte se putea mânca la un preţ decent la terasa de pe plaja Daytona, cea mai frumoasă plajă din Neptun, zic eu, în perioada cât am fost în Neptun, acolo o ciorbă de burtă costa 9 lei, berea, ca mai sus, ceafa simplă, fără nimic, 12 lei. Un prânz de două persoane, destul de modest, te ducea la 50 de lei, ce mai, preţuri de Grecia! Am mâncat de două ori acolo.
În rest, cu mâncarea m-am orientat spre meniuri, în staţiune, acolo unde erau, care, fără ciorbă, numai friptură, pîine, garnitură şi ceva salată de varză, erau la 10 lei, cu ciorba ajungeai la 15 lei.
La Spring Time am mâncat cel mai bine, două porţii de ciolan afumat (flebeţea mea la mare, la Spring Time!) cu garnitură şi o supă m-au dus la 40 de lei.
Berea o luam în general de la marketuri, am mai luat şi de pe plajă, la steaguri, la intrare, berea la pahar, marca Bergenbier, bună, era la 2,50 lei.

În încheiere o să mă refer la cazare. Pentru cazare am fost la Hostel Atlantic (de fapt, e hotel). Acum câţiva ani, trei etaje dintr-un bloc de patru etaje în care erau cazaţi lucrătorii din industria hotelieră pe vremea lui Ceaşcă au fost preluate de particulari, fiecare din cele trei etaje a fost luat de altă societate.
Gecally a luat etajul 1. Administratori şi cred că şi patroni sunt soţii Griguţă, doi oameni harnici. El este maramureşean. La ei se zugrăveşte în fiecare an, mobilierul este şic şi curăţenia este la loc de cinste. Au o menajeră-recepţioneră care se ocupă ca lumea de etaj. Toate camerele au frigider, iar jumătate, de pe partea cu soare, au şi aer condiţionat.
Am negociat, pentru 5 nopţi, cu 70 de lei pe noapte, cu aer condiţionat, ca şi acum doi ani, am fost foarte mulţumit de condiţii.

8 responses to “La Neptun

  1. N-am mai fost pe litoralul romanesc de pe vremea tovaraşului tau:))
    Daca sosesc la Romania ın Delta aş dori sa ajung pentru cateva zile la pescuit… Sunt mare meşeriaş la dat cu lanseta, am ınvatat ın dosul satului bunicilor tai, colo pe Argeş:)))
    Noah, important e ca te-ai simtit bine, pretutile nu mai conteaza,
    Toate cele bune Bogdan!

    • „ASTA A FOST CEA DE PROLETAR, URMEAZA AİA DE MİC BURGHEZ?:))”

      Ha,ha, a fost tare! Vacanţa asta a fost de mic-burghez, puţini îşi mai permit în Țara Românească să cheltuiască şi cât am cheltuit eu, chiar și aşa, mai restrâns. Următoarea, cine ştie?🙂 Am înțeles că, în conformitate cu un studiu recent, românii, din cauza sărăciei, nu prea mai pleacă din localitățile de reședință.

      Da, acolo pe Argeș e un picior de plai pe o gură de rai, după cum se spune în balada ”Miorița”.
      Într-adevăr, Delta este un rai al pescarilor, îți doresc, Gabi, să ajungi cât mai curând acolo!

  2. Salut, am gasit blogul tau cautand informatii despre cum mai e la Neptun si despre cazarea la Hostel Atlantic 1. Foarte util ce ai scris, sar’na! As vrea sa te mai intreb daca tariful negociat de 70 de lei a fost de persoana sau pentru toata camera. Au si prosoape in camera? Mersi!

    • Pentru toată camera. Au și prosoape condițiile sunt foarte bune, proprietarii sunt niște oameni serioși și drăguți. Acum tariful este 120 lei pe noapte.

  3. Multumesc🙂

  4. Am fost si eu acolo si a fost super! Mai vreau!🙂
    Intr-adevar doamnele de acolo se poarta extraordinar de calduros, a fost o primire bestiala. Bravo lor!

Lasă un răspuns

