No fly zone

Pe data de 7 iunie a fost ziua Colonelului Muammar Gaddafi, acesta a împlinit 69 de ani. La mulți ani, Mon Colonel! Sper să nu sfârșești ca Saddam!

Nu am mai scris demult de Libia. Acolo, forțele fidele Colonelului se luptă încă, surprinzător, fiind atacate de forțele NATO cu arme care fac să pară din epoca de piatră cele ale fidelilor. Am avut în premieră și un atac al elicopeterelor britanice Apache (http://en.wikipedia.org/wiki/AgustaWestland_Apache), care sunt adevărate mașini de carnagiu.

Pentru mine devine foarte controversată ideea că Gaddafi și forțele lui sunt cei care trag în popor, iar rebelii sunt eroii. Încep tot mai mult să cred că rebelii sunt trădătorii finanțați din exterior, iar Gaddafi și ai lui sunt patrioții care își apără țara.

Și da, misiunea NATO de menținere a no fly zone este una dintre cele mai mari minciuni ale sec. XXI și una dintre multele mârșăviile ale așa-ziselor democrații de tip vestic, una enormă însă. Petrolul e miza acolo și nu altceva.

Mai nou, vesticii au început să deplângă pe sărmanii protestatari din Siria, care, cică, sunt masacrați de forțele președintelui Bashar al-Assad, e nevoie de o no fly zone și acolo. Miercuri, în ședința Consiliului de Securitate, Rusia a respins în mod ferm posibilitatea unei intervenții în Siria (așa cum nu a făcut-o în cazul Libiei, atunci când ea și cu China s-au abținut de la vot), a spus că este de ajuns ce se întâmplă în Libia.

Vorbind tot de lumea arabă, aș vrea să aud o părere avizată în legătură cu Egiptul. Se pare că mișcarea populară de acolo a fost deturnată și la conducere a venit tot cineva plăcut de Unchiul Sam.

14 responses to “No fly zone

  1. „Încep tot mai mult să cred că rebelii sînt trădătorii finanțați din exterior, iar Gaddafi și ai lui sunt patrioții care își apără țara”.

    Foarte tîrziu, dar nu prea tîrziu..!

  2. A-ha! Comentariu reuşit! Bine te-am regăsit, Bogdan! Din păcate, la dl. profesor Valeriu, încă nu merge, nicicum.

  3. Bine v-am regăsit și eu, d-le Nicu!

    La dl Valerius postați cu opțiunea Open ID, iar la căsuța care apare, pentru link, puneți linkul blogului dvs.

    Se pare că pe blogspot există o mare problemă cu logarea, care este legată în speță de conturile de Google.

  4. Binenteles ca aşa este, Nicu. Aşa zişi „rebeli” sunt CİA. E klar.

  5. In Egipt a fost magarie amerikana pe fata. S-au agatat şi cateva mii de caraşi socialişti ın plasele ıntinse de Unchiul Sam ortak cu kalnul Bingazi.

  6. Nu, Bogdan. Îmi este imposibil, orice aş încerca, să postez la dl. Valeriu sau la mine pe blog, ori pe alte cîteva bloguri. Inclusiv, procedînd cum mă sfătuieşti. Asta e. Sîntem o ţară în paragină şi pe cale de dispariţie în toate domeniile. Octavian Paler a formulat acum cîţiva ani, cu puţin înainte să moară, următoarea ipoteză: „România a ajuns la finalul istoriei sale”!

  7. Domnule Nicu, nu pot să spun decât că îmi pare rău de situație. Poate ar fi bine să-i scrieți d-lui Liviu, ca să-l întrebați cum postează pe blogul d-lui Valerius, ambele bloguri fiind de blogspot.

    Uitați, o să scriu eu pe blogul d-lui Liviu și o să-l rog să vă dea un sfat, vă rog să urmăriți atunci postarea mea din cadrul ultimei postări a d-lui Liviu.

  8. … Aici este linkul către postarea mea de pe blogul d-lui Liviu, în care îl rog să vă ajute cu un sfat: http://anticapitalism2.blogspot.com/2011/06/apel-urgent-al-muncitorilor-portughezi.html?showComment=1308336006934#c5855020302618305872

  9. … Domnule Nicu, mi-am adus aminte că și dl Valerius mi-a cerut sfatul când a avut o problemă legată tot de logare. I-am sugerat d-sale să-și instaleze ultima versiune de Java și astfel acea problemă s-a rezolvat.

  10. Nu ştiu ce sfat să-i dau domnului Nicu, dacă aş şti, i-aş da cu placere.
    Eu am postat la domnul Valerius pe blog acum cinci minute două comentarii fără nici o problemă cu contul de google FlorianLiviu.

    O seară bună tuturor.

  11. Nu ştiu dacă de vină sînt „vechile” softuri de care dispunem unii dintre noi, sau noile împrejurări în care lucrează serviciul Blogspot ori chiar Google Romania. Săptămînile din urmă, o bună vreme, nu puteam accesa Blogspotul ca atare. Nu-i vorbă. Eu nu sînt un expert IT, nu învîrtesc pe degete calculatorul, nu stăpînesc corespunzător nici anglo-terminologia specifică domeniului. Am învăţat singur calculatorul, în timp, fără măcar o oră de teorie de specialitate. Dar, la trebuinţele preocupărilor pe care le am, sînt mulţumit de posibilităţile mele. Însă, cred că nu cunoştinţele mele limitate sînt de vină de astă dată. Sînt convins că şi utilizatori mult mai competenţi decît mine nu reuşesc să treacă peste unele din problemele actuale.

    Nu-i bai. Nu fac un capăt de ţară din chestia asta. Sînt lucruri mai importante în viaţă. Voi apela la un „expert”. Dacă tot nu va merge, se găsesc soluţii alternative…

    Vă mulţumesc tuturor.

  12. P.S. – Repet aspectul că nici măcar pe blogul meu nu pot posta comentarii… Scuze tuturor celor cărora nu le pot răspunde şi celor care au articole absolut remarcabile pe blogurile lor, articole care dezvoltă dezbateri foarte interesante de idei, dar cărora nu mă pot alătura.

    • Domnule Nicu, cu cineva de specialitate sunt sigur că se va rezolva situația. Vă rog să țineți cont de sugestia mea de a vă instala ultima versiune de Java, la dl Valerius a mers. Vă urez succes și vă țin pumnii!

Lasă un răspuns

