Scrisoare deschisă către Marcel

Marcel,

Ca o completare la ce ți-am scris ieri:

Tu spui că pentru a începe o renaștere spirituală trebuie să ierți. Sunt de acord cu tine. Numai că nu poți să ierți pe cei care ponegresc religia ortodoxă, a noastră și înaintașilor noștri, care au luptat, au suferit și au murit sub Crucea ortodoxă, pe cei care ne ponegresc țara și poporul, care vor destrămarea acestora, pe cei care vor să ne impună anormalul ca normal și viceversa și aici se integrează și Lori, care, pentru diversificare mai semnează și Dama cu pandalii, chestie care i se potrivește, să recunoaștem (ia uită-te și vezi ce clip cu lesbiene a postat gagica de Crăciun, asta ca să ne arate care sunt concepțiile ei despre viață și care îi este nivelul de inteligență și de cultură!).

Marcel, am remarcat că ești interesat de istorie. Asta este un lucru bun. Două sunt cărțile care sunt cel mai apropiate de idealul de obiectivitate și pe care ar trebui să le citești, ”O istorie sinceră a poporului român” de Florin Constantiniu și ”Istoria loviturilor de stat din România”, de Alex Mihai Stoenescu, ambii autori sunt niște istorici excelenți și serioși.

Hai să discutăm un pic despre ce înseamnă istoria. Unele doctrine politice și unii oameni, care sunt mânați mai mult de idealuri și mai puțin de cunoștințele istorice, modifică istoria în funcție de dorințele lor.

De exemplu, Antonescu pentru istoriografia comunistă este un fascist criminal de război, pentru legionari este un trădător, în timp ce pentru mine el este un patriot, însă un om politic și un militar care a făcut greșeli, chiar mari greșeli, greșeli la care se pare că și-a adus aportul și starea de sănătate de la momentul luării acelor decizii.

Tudor Vladimirescu pentru istoriografia comunistă este un mare patriot, în timp ce mai nou este prezentat ca un om violent, și chiar homosexual, care a vrut să fie domn și care a încurcat-o pentru că i-a înșelat pe eteriști, în general, și pe iubitul lui, Alexandru Ipsilanti, în particular, înțelegându-se cu turcii ca să fie domn, eteriștii aflând de trădarea lui.

Mihai se pare că nu a avut în gând unirea românilor, cât crearea unui regat feudal și a unei dinastii. Prezentarea Unirii de de la 1600 ca împlinirea idealului național a fost găselnița lui Bălcescu pentru a avea suport pentru propaganda în favoarea Unirii tuturor românilor.

Cuza, Cuza a avut o înțelegere cu masonii lui, printre care s-a numărat atunci și marele Ion I. Brătianu – ulterior acesta nu a mai vrut să aibă de-a face cu masoneria anticreștină, legându-și cu legământ și fiii în acest sens -, ca să ia domnia pentru Unire, iar apoi să se dea laoparte ca să vină un principe dintr-o casă regală europeană pe tron, care să înființeze o dinastie națională și să prezerve Principatele Unite, până la unirea cu celelalte teritorii locuite de români (lucru care s-a și întâmplat în decembrie 1918).
Cuza a făcut în mod clar lucruri bune, reforma agrară este unul dintre ele. Cu multe dintre reformele lui însă, datorită faptului că au fost copiate după model străin și nu au fost adaptate realității noastre (așa s-a întâmplat la noi și după revoluția/ lovitura de stat din decembrie 1989), au existat probleme de implementare și s-au creat probleme după (Stoenescu face o excelentă prezentare a perioadei lui Cuza în primul volum din ”Istoria loviturilor de stat din România”). Se pare că domnitorul a fost amestecat și în asasinarea primului-ministru Barbu Catargiu, care se opunea la unele dintre proiectele lui Cuza.
Cuza și-a creat o camarilă, de genul celei care mai târziu Carol al II-lea o va aduna în jurul lui și nu voia să mai plece de la putere. Cuza nu putea crea o dinastie, nu era de os domnesc și oricum nu avea moștenitori oficiali, el fusese acceptat doar ca o soluție temporară.
Vajnic bărbat moldoveanul, cafegiu, cartofor și afemeiat. Nopțile pierdute și cafeaua sunt lucrurile care i-au distrus sănătatea. Când complotiștii au intrat peste el în dormitor, domnitorul nu a mai avut timp să mai apuce pistoalele de la capul patului. Lângă el, în pat, era prințesa Maria Obrenovici, care era înțeleasă cu complotiștii. Cu prințesa, care îi dăruise doi fii, a și plecat Cuza spre Brașov, după abdicare, într-o caleașcă. Doamna Elena a venit după, cu copiii.

4 responses to “Scrisoare deschisă către Marcel

  1. Sunt de acord cu multe dintre punctele tale de vedere.
    Istoria e un domeniu destul de delicat. Și o scriu, de obicei, învingătorii.

    • Da, e subiectivă istoria. Apropo, dacă nu e un secret, cum te cheamă, mă refer la numele mic? Mi-e un pic greu să mă adresez ție cu silavaracald.🙂

      Vezi, noi acum suntem condiționați să vedem perioada trecută ca totalmente rea, deși aceasta a avut părți bune pentru mulți oameni, iar în perioada ’65-’79 putem spune că poporul român a atins cel mai mare vârf din întreaga lui istorie din punct de vedere cultural și al nivelului de trai. Nu, nu sunt comunist, numai că încerc să judec istoria noastră cât mai eliberat de prejudecăți.
      Dacă însă ar veni din nou un regim comunist care ar face să cadă țara într-o stare precum cea a anilor ’80, atunci perioada actuală ar deveni Epoca de Aur.

      Noi aici suntem o adunătură interesantă, o să fac o scurtă prezentare pentru tine, majoritatea celor din blogrollul meu sunt marxiști, dl Liviu de la Anticapitalism este chiar stalinist (dl Liviu mi-a preluat ideea subiectivității istoriei, de care eu am dat, cred, la Alex Mihai Stoenescu, și a scris un articol din punct de vedere marxist-leninist despre caracterul de clasă al istoriei), dl Valerius (blogul Valeriu Stănescu) este un marxist liberal și profesor de filosofie, am fost colegi mult timp pe forumul Pruteanu, tot de pe forumul Pruteanu vine și dna Sorina (Madam Bovary), care are o pană foarte bună, apoi îl mai avem pe dl TLC (blogul Mihail Andrei), care este ortodox ca mine și legionar.

      Mie cam îmi place traiul mic-burghez, așa cum mă acuză dl Liviu.🙂 Sunt din familia Ei, bunicul meu și cu tatăl Elenei erau veri primari, mama e din Petrești. Tata, un om mândru și drept, dar și un om bun, ofițer de profesie, nu a vrut să profite, putea să fie general și noi să avem o vilă pe Primăverii, l-am admirat pentru onestitatea lui. Tatăl meu a murit când eu aveam 23 de ani. Sunt căsătorit și am o fiică studentă în primul an la Științe Politice, la Universitate. Sunt un tată extrem de tânăr!🙂 Ea s-a născut când eu eram în Anul I, aveam 23 de ani, atunci s-a stins, după cum spuneam, tatăl meu. Mama trăiește și are 77 de ani. La ASE, la Management FF, la Buget, am intrat după armata la trupă, aveam și serviciu, ca să pot să mă întrețin. Lucrez cu o pauză de un an cam de la 19 ani.

      O să spun, în încheiere, că admir atât plăcerea cu care scrii, cât și ingenuitatea de care dai dovadă când faci acest lucru.

  2. Îmi cer scuze. Nu am apucat să răspund. Stau prost de tot cu timpul. Viaţa „normală” are de suferit din cauza tumultului şi a dezorganizării cu care ne confruntăm noi românii. Eu sunt un fel de profesionist/freelancer/mercenar şi am perioade de timp când nu reuşesc să-mi trag răsuflarea. De câteva zile muncesc câte 16-17 ore pe zi (fără a mai socoti şi drumurile). Eu mă deplasez pe două roţi şi deja am cam început să mă întreb serios dacă nu sunt prea obosit (chiaun) pentru asta. Aştept cu interes şi cu oarece speranţe sfârşitul de săptămână. Sper să reuşesc să pun ordine şi în acele aspectele ale vieţii mele pe care am reuşit „cu succes” să le neglijez în această săptămână mult prea „plină”. Salut voios de patriot!

    • Ce să zic? Eu sunt manager de proiect, am vreo șase contracte, așa că te înțeleg. Multă baftă!

      PS Dacă expresia ”două roți” se referă la bicicletă, atunci aceasta este un mod de mișcare sănătos.

Lasă un răspuns

