Început de vară

Acum câteva zile o somitate a cerut o situație, o cerere de date care avea un punct ce se referea și la unul dintre cele câteva proiecte ale mele.
Șefuța nr. 2 mi-a zâmbit blând, cu zâmbetul ei de madonă, și mi-a spus că e urgent. Păi cum altfel s-ar fi putut dacă cerea somitatea? Deja visele mele cu mers cu bicicleta prin Herăstrău și jucat ping-pong fugeau ușor ușor spre alții mai puțin solicitați decât mine.
Am stat și am lucrat la raport și pe la șase și jumătate, după ce l-am terminat și l-am verificat, am plecat spre casă.

Am făcut un ocol spre casă și am trecut prin Piața Matache, de unde am luat andive. Andivele cu ulei de măsline și cu suc de lămâie sunt o garnitură excelentă.
Am ieșit din piață și am luat-o pe aleea care duce la Agenția de Voiaj CFR. Din spate se auzeau doar discuțiile țărăncilor care își strângeau marfa, iar în fața mea se vedea soarele care apunea. Mi-am dat seama că îmi iubesc țara așa cum e ea, cu bunele și relele ei, și că mă închipui doar cu greu trăind în altă țară.

7 responses to “Început de vară

  1. Greu de crezut poate, la ce mizerii vezi zi de zi la tv, dar și eu simt același lucru.
    Îmi place să văd lumea, dar bine mă simt doar acasă, chiar când mi-e rău.😀

  2. Eu nu mă uit la TV decât la anumite filme. Ca orice om cu bun-simț și cu o oarecare sensibilitate, a trebuit să-mi construiesc un univers, cu cărțile mele, cu muzica mea, cu plimbările mele, care să se opună universului mare, rapace și incult, în care tinde să se transforme această țară, prin grija unora.

    Mi-a adus aminte plimbarea aceea, când am trecut prin piață, de anii molcomi ai copilăriei, piața liniștită, la sfârșitul programului, cu țărăncile care strângeau și în timpul ăsta mai schimbau două vorbe, apoi crepusculul, ultimele raze care luminau feeric norii unui cer superb, de început de vară. Am avut așa, o senzație, că țin de aici, de locurile acestea.

    Eu prefer să umblu cât mai mult🙂

  3. Repet: globtrotter, da. Emigrant, nu. Am nevoie de acel microunivers pe care doar aici îl pot crea.
    Am stat, de pildă, primăvara asta, două săptămâni în Italia, în Toscana. M-am simțit nemaipomenit, aș reveni acolo cu drag oricând, poate m-aș și integra într-un asemenea mediu, așa cum au făcut-o mii de români, dar n-aș mai fi eu. Doar atâta.🙂

    • PS Eu am toate cele trei filme, dacă nu faci rost de al treilea, poți să apelezi la mine, găsim noi o modalitate ca să-ți parvină.

  4. Am înțeles. Nu pot să zic că nu simt asemănător, însă îmi las o anumită rezervă. În Toscana bagă americanii acțiunea din filmele lor de dragoste🙂. E chiar așa de romantic, munte,natură, verdeață?

  5. Dl. Bogdan, a-propos de migrare, zilele trecute a fost o anketa facuta de Eurobarometru pe aceasta tema. Intrebarea? „Daca Tc. ar fii membru european cum ar proceda turma” şi am rabas cu gura cascata sincer de rezultat.
    Tc.70% din populatie, (15-35 varsta) nu doreşte sa munceasca ori sa locuiasca ın Europa.
    Pe locul doi urmeaza İtalia 55% urmata de Olanda cu 53%.

Lasă un răspuns

