William and Kate

Vineri va avea loc mult așteptata căsătorie dintre Prințul William de Wales și Kate Middleton. După cum se știe, Casele regale ale Marii Britanii și ale României sunt înrudite.

Ce m-a fascinat pe mine este destinul care face ca William să intre de la naștere în posesia unei averi de câteva sute de milioane sau câteva miliarde de euro, în timp ce un alt copil, unul din cei mulți, să se nască într-o familie lipită pământului de săracă și să nu primească nimic cu această ocazie. Și asta cu bogăția se repetă cu toți născuții în familii posesoare de averi fabuloase, în timp ce majoritatea copiilor se nasc în familii sărace, diferența este că Prințul William este un caz foarte vizibil.

Nu mi se par fericiți toți acești copii foarte bogați și foarte în atenția reflectoarelor, notorietatea și bogăția au dezavantajele lor, bogăția nu înseamnă numai avantaje, dar asta este altă poveste.

Noi, oamenii, ca creștini, în particular, și ca oameni, în general, cu tot ce înseamnă pozitiv acest cuvânt, ar trebuie să ne gândim cum să facem în așa fel ca disparitățile să nu mai fie atât de mari din start, ca oricine să primească suficient de la societate, de la început, astfel încât să-și poată folosi la maxim potențialul, calitățile.

Prințul William pare un băiat bun. Nu pot decât să le doresc lui și viitoarei lui soții, Kate, tot binele din lume și casă de piatră!

5 responses to “William and Kate

  1. Bogdane, ne-au napadit ucenicii lu’ cucoana asta🙂

  2. Da, nu am auzit de cucoana aceasta. Noi suntem ortodocși și ca atare trebuie să ne vedem de drumul nostru.

  3. Costi Rogozanu are meritul de a ne reaminti într-un articol publicat în Critic Atac şi intitulat Dedicaţie pentru aristocraţia nuntaşă, marea personalitate literară şi politică care a fost Geo Bogza.

    Într-una din nopţile mele am făcut dragoste cu o servitoare
    Totul a fost pe neaşteptate – şi aproape fără voia mea
    Era undeva într-un oraş murdar de provincie
    Şi locuiam la prietenul meu din copilărie.
    Într-o seară am rătăcit singur pe străzi – şi când
    m-am întors
    Servitoarea făcea patul în camera mea
    Era o servitoare tânără şi negricioasă
    Mi-a spus că toţi ai casei sunt plecaţi în oraş la plimbare
    A zâmbit
    Şi a trecut pe lângă mine de nenumărate ori.
    Eram destrămat în seara aceea şi n-aveam nici o poftă
    să fac dragoste
    Dar servitoarea era tânără
    Nu cred să fi avut mai mult de şaisprezece ani
    Şi cum se aşezase aproape de pat, parcă aşteptând
    M-am apropiat zâmbind şi am întrebat-o cum o cheamă
    Mi-a spus un nume oarecare, mi se pare că Maria
    I-am spus că e frumos, ea s-a făcut că se ruşinează,
    Cred să fi fost aproape de miezul nopţii
    Prin ferestrele deschise răzbătea zgomotul confuz al oraşului
    Acolo, undeva, erau teatre, cinematografe, femei splendide
    şi automobile
    Aici eram numai eu şi servitoarea;
    Ea n-a zis nimic, a închis numai ochii.
    Era o servitoare scurtă, bondoacă aproape
    Şi mirosea foarte rău a sudoare.
    O, servitoare cu care am făcut dragoste într-un oraş
    murdar de provincie
    Pe când eram destrămat şi stăpânii tăi lipseau de acasă
    Servitoare pe care de atunci nu te-am mai văzut niciodată
    Servitoare, pe pulpe cu două dungi roşii de la jartiere
    Servitoare cu pântecul mirosind a ceapă şi a pătrunjel
    Servitoare cu sexul ca o mâncare de pătlăgele vinete
    Scriu despre tine poemul acesta
    Pentru a face să turbeze fetele burgheze
    Şi să se scandalizeze părinţii lor onorabili
    Fiindcă deşi m-am culcat cu ele de nenumărate ori
    Nu vreau să le cânt
    Şi mă urinez în cutiile lor cu pudră
    În lenjeria lor
    În pianul lor
    Şi în toate celelalte accesorii care le formează frumuseţea.

    http://www.criticatac.ro/6899/dedicatie-pentru-aristocratia-nuntasa/

    Remarcaţi vă rog domnule Bogdan ce frumos şi ce liric exprimă poetul lupta de clasă.
    Mă alătur şi eu poetul şi zic: Mă urinez în nunta lor, în monarhia lor, în snobismul lor, în lenjeria lor, în vacanţele lor, mă urinez pe toată aristocraţia britanică şi europeană, pe molia bătrână Mihai şi în pudra fiicei sale Margareta.

    • Domnule Liviu, m-aţi făcut să râd, totuşi, rugămintea mea este să nu mai folosiţi expresii necuvenite pe viitor.

  4. Îmi cer scuze dacă rândurile de mai sus au atentat cumva la pudoarea dvs. mic-burgheză.

Lasă un răspuns

