… și Ronsard

Pour Helene

Când ai să fii bătrâna – târziu, la lumânare,
Torcând, şezând la clacă, pe lângă foc chircită,
Tu stihu-mi îngâna-vei şi vei rosti uimită:
Slăvitu-m-a, pe vremuri, Ronsard, când eram floare.

Ci auzind acestea, oricare slujitoare
Chiar de va fi, de trudă, aproape aţipită,
Când numele-mi rosti-vei, de el va fi trezită,
Şi slava-ţi va aduce şi binecuvântare.

Iar eu voi fi sub glie un duh, acolo jos,
Îmi voi afla odihna sub mirtul cel umbros;
La vatră, ghemuită, o babă tu vei fi

Şi vei jeli iubirea-mi şi nepăsarea ta.
Ascultă-mă, trăieşte, pe mâine nu lăsa;
Culege, astăzi încă, ai vieţii trandafiri.

Lasă un răspuns

