sciencefictionanton sau cum a devenit Attila român ardelean/ sciencefictionanton vagy erdélyi román Attila

Pe blogul meu, la postarea ”România Mare”, iată ce scrie un ardelean ce semnează ”sciencefictionanton”:

”(…) Eu sunt din Ardeal si am o problema cu cei din alte regiuni istorice ale tarii care se agita in legatura cu Ardealul. Ce vreau sa spun prin asta? Ardealul nu este al nimanui personal. Este al celor care traiesc in Ardeal, indiferent de etnie. Nu este al celor din Moldova, nu este al celor din Muntenia sau Dobrogea. Faptul ca el apartine acum de Romania, a apartinut Ungariei la un moment dat sau Imperiului Habsburgic in alt moment istoric sunt accidente istorice (da, din punctul meu de vedere istoria nu este chiar determinata). Nu pot sa-i condamn pe o parte din ungurii din Ardeal ca vor sa se uneasca cu Ungaria la fel cum nu as putea sa-i condamn pe o parte din romani (daca as fi fost ungur) ca vroiau sa se uneasca cu Principatele. Problema mea e de fapt: de ce tot timpul cineva din afara regiunii se agita in legatura cu Ardealul? Cine sunteti voi, romanii din Moldova si Muntenia sau ungurii din Ungaria de acum, sa ne explicati noua cum e mai bine? Ar fi cazul ca Ardealul sa isi primeasca autonomie economica (administrativa etc.) fata de restul tarii (exista exemple de acest fel in mai multe tari). Si sa terminam cu prostiile. Daca am o problema cu dependenta Ardealului de tara nu e vorba de faptul ca vreau Ardealul alipit Ungariei. Din contra, mi-e sila si de cei din Ungaria, pentru ca sunt la fel ca miticii si moldovenii agresivi (da aici folosesc sensul peiorativ) prm-isti care stiu mai bine ce e in Ardeal decat stim noi, cei care locuim aici. Ei bine, acestia, ungurii si romanii pe care-i fute grija de Ardeal, merita sa traiasca in aceeasi tara care sa fie Romgaria sau Ungania sau cum vreti voi sa-i spuneti. Pentru ca ar fi cazul sa ne maturizam in secolul XXI.”

Mesajul de mai sus are clar un caracter separatist, antinațional. I-am făcut observație respectivului în acest sens. Mesajul lui ”sciencefictionanton” l-a prins deja pe amicul meu creca:

”mai bogdane dar intransigent esti!
acu’ serios vorbind, ne e rusine sa recunoastem ca ardealul e superior moldovei si munteniei ca civilizatie si cultura? una e influenta austro-ungara si alta cea balcanica. mergi cu trenul de la bucuresti la timisoara si-o sa vezi cum galagia olteneasca se estompeaza odata cu apropierea de destinatie. drept ar fi sa nu fie asta adevarul, dar asta este.”

Am verificat IP-ul respectivului și ce să vezi? Este de Budapesta. Restul dialogului se poate vedea la postarea mai sus menționată.

12 responses to “sciencefictionanton sau cum a devenit Attila român ardelean/ sciencefictionanton vagy erdélyi román Attila

  1. de cand esti pe internet? nu ai experienta in „polemici” sectarii sau cu slugile lui darwin . se observa. daca pun niste linkuri din blogosfera celor ce au evoluat din viermi si maimute, o sa ramai socat.

  2. *in polemici cu sectarii…*
    scuze.

  3. Aici nu e vorba de polemici evoluționiste, Vasile! Pe mine nu mă interesează polemicile evoluționiste, deși sunt credincios, îi respect fiecăruia dreptul de a crede ce vrea în această privință.

    Însă, când e vorba de România și poporul meu român, două lucruri pe care le iubesc foarte mult, se schimbă lucrurile. Sunt cel mai crunt gen de trădători, cel de țară și de neam, cei ce s-au născut aici și vor să rupă țara și poporul meu. Iar dușmanii din afară, care vor același lucru, sunt dușmanii mei, ai tăi și ai oricărei persoane ce simte românește.

  4. te rog..cu baneru..fac alergie. sunt fanatic eurosceptic.
    ))
    vrei sa citesti ceva in adevar despre constructia masonica, fiara numita ue?
    ceva „hard”. am sa revin cu link.

  5. stii poezia lui H Heine, Tesatorii silezieni?
    am inlocuit germania cu europa ..in context ))
    -Scrasneste razboiul suveica alearga
    Noi ziua si noaptea le facem sa mearga
    Ii tesem Europei giulgiul de moarte
    Blestem intreit in urzeala sa poarte
    Noi tesem.
    http://oameni-si-demoni.blogspot.com/2011/01/cu-ochii-larg-deschisi-in-intuneric.html
    adica noi. tesatorii din Romania.

  6. Băi Vasile, tu ești un tip dificil. 🙂

  7. mno, is din ardeal. da’ poezia ii faina 🙂

  8. iara tu ma creca? ))
    de sabbath te invit la o plimbare cu barca. promit sa nu te lovesc cu vasla.

  9. sciencefictionanton

    Mesaj șters, conform atenționării.

  10. sciencefictionanton
    ba ateule la capatana, pe tine te fac vasla.

  11. Șă știi că nici mie nu-mi place ce face UDMR-ul și Tokes, cum sucesc ei mințile bieților secui (mă îndoiesc că Janos Istvan de la țâța vacii din Odorhei are gânduri secesioniste), însă nu poți nega că Ardealul este peste Muntenia, Moldova și Dobrogea, tocmai datorită influenței vestice venite dinspre Ungaria și Austria. Compară un sat din Oltenia cu un sat din Ardeal….

Lasă un răspuns

