In memoriam Adrian Păunescu

Doamne, ocrotește-i pe români

Versuri: Adrian Păunescu

Noi în cel dintâi război,
Am ajuns prin moarte noi,
Doamne, ocrotește-i pe români,
Am dat sânge și sudoare,
Pentru România Mare,
Doamne, ocrotește-i pe români.

Am dat viața si soldați,
Pentr-o patrie de frați,
Am dat fapta, am dat zisa,
De la Nistru pân’ la Tisa.

Dar pe urma-n ’40,
Anul marii făr’de-legi,
Doua fiare ne-au mușcat,
Ultimatum și dictat.

Biata lume nu știa,
Că-ntr-o zi la Moscova,
Au semnat un pact neghiob,
Molotov și Ribbentrop.

Iar fascismul mondial,
Ne-a luat parte din Ardeal,
Și lui Horty i l-a dat,
Fi-le-ar numele spurcat!

Stalin cu teroarea sa,
Ne-a luat Basarabia,
Și cu Hitler în acord,
Bucovina de la nord.

Ăi mai mari tâlhari ne-au frânt,
Ne-au luat țară si pământ,
Nimenea n-a auzit,
Plânsul nostru răstignit.

Astfel am intrat și noi,
În al doilea război,
Haideți, dom’le Mareșal,
În Moldova si-n Ardeal!

Noi de dor de noi luptam,
Pentru țară, pentru neam,
Pentru vechile hotare,
Pentru Romania Mare.

Și-am pierdut, si-am fost răpuși,
Și-am fost ocupați de ruși,
Aliații au tăcut,
Stalin a făcut ce-a vrut.

Și-am murit de mii de ori,
S-avem iarăsi trei culori,
Și-am plătit cât nu se poate.
Sfânta noastră libertate.

Țara-i mica, vremea-i grea,
Ce-o mai fi, om mai vedea,
De uitat, nu vom uita,
Țara noastră cum e ea.

Cât o fi român român,
Pruncul va primi la sân,
Adevăru-adevărat,
Despre tot ce s-a-ntâmplat.

Ținte minte, fiul meu
Că există Dumnezeu.
Și un jurământ te leagă,
Țara noastră nu-i întreagă – însă asta doar până-ntr-o zi.

Când vei fi și tu bărbat,
Să te simți mereu soldat,
Pentru vechile hotare,
Pentru Romania Mare.

Lasă un răspuns

