Contesa B

Anna Friel

Acum câteva zile, seara, m-am uitat pe programul TV şi am descoperit că pe TVR1 urma să fie difuzat un film, ”Bathory”. Am întârziat ceva cu jocul Quake, nu mai jucasem de vreo doi ani! :), dar am văzut primele 20 de minute în reluare (deşi reluarea a fost la ora imposibilă de 1 noaptea, a treia zi, am putut să văd începutul deoarece de la UPC am mediaboxul cu opţiunea de dvr).
Filmul, o coproducţie Marea Britanie, Cehia, Slovacia şi Ungaria, mi-a plăcut în mod deosebit. Fimul prezintă o versiune romanţată a poveştii contesei Elizabeth Bathory, una în care ea este exonerată de toate crimele de care a fost acuzată că le-a comis cu sânge rece, aceste crime fiind o minciună, rezultatul unei mistificări, una dintre faţetele unui complot ce a avut ca scop principal spolierea contesei de o parte din imensa ei avere. Acesată versiune, eu, un romantic, o prefer oricărei alta, chiar celei adevărate, dacă aceasta din urmă se referă la o contesă criminală.
Anna Friel, da, Anna Friel, actriţa de 34 de ani care interpretat rolul contesei Erzsébet, a fost de-a dreptul minunată. Bărbat să fii şi simţitoriu, dacă ai fi teleportat în sec. al XVI-lea şi ai întâlni-o pe Anna Friel în chip de contesa Bathory, nu a fi putut să nu fi avut inima răpită de şarmanta contesă.
Frumoasă povestea de dragoste între contesă şi Merisi, interpretat de Hans Matheson, Merisi al cărui alt nume este Caravaggio, pictorul Caravaggio. Frumoşi aceştia doi, fac un cuplu superb împreună.
Cam atât despre acest film, sper că v-am trezit dorinţa de a-l vedea! 🙂

Sweet dreams, countess! 🙂

Lasă un răspuns

