A fi sau a nu fi

Eram azi la serviciu și vorbeam cu cei doi colegi ai mei care au fost la un curs despre asigurarea finanțării proiectelor prin fonduri UE (cerere de finanțare, în speță), pentru funcționari publici, la Predeal. Cu unul din ei, Silviu, sunt prieten foarte bun. Silviu e mai mic cu 8 ani decât mine, are 34 de ani, e căsătorit și are o fetiță care va face un an la sfârșitul lui iulie. E un Vărsător tipic, prezentând romantismul aferent acestei zodii. Mereu fac mișto de el, îi spun că e încurcat cu una de pe la noi, de la serviciu, care este de vârstă cu mine, ei fiind doar prieteni,în realitate. El este fidel, dar îl simt că este și tentat să-și dovedească sieși că poate avea succes (eu am avut destul, cât pentru zece vieți, pot să dau și la alții!). Colegul celălat l-a pârât pe Silviu că stătea noaptea la terase cu o moldoveancă de vârsta mea, de la curs, iar Silviu l-a pârât pe acela că a luat-o odată de mână. Aștia sunt funcționarii publici români, dom’le, niște stricați!
Oricum, ce m-a mirat este că nea Silviu nu a negat că a stat cu tanti la terasă. S-a înroșit la față și mi-a spus că au discutat despre viață și despre singurătatea tipei. Rămâne cum am stabilit!
Ca să revin, discutam cu cei doi și Silviu ne-a zis că a auzit de o prezicere a lui Carmen Hara, cunoscuta prezicătoare, pe vremuri, Carmen Mureșan, componentă a trio Expres, care a spus că la anu’ Băselu va pica și că în 2020 ne vom întoarce la vechea orânduire, recte, la communism. Asta mi-a rezolvat o problemă existențială (sau, livresc, ontologică), răspunzându-mi la întrebarea pe care tot mi-o pun, dar la care nu pot să-mi răspund, şi anume dacă va mai fi sau nu, la noi, comunism.

Lasă un răspuns

