Buşteni, ora 8 dimineaţa

Stau acum  în balconul pensiunii unde m-am cazat ieri, Casa Magică, din Buşteni, o pensiune unde îţi sunt oferite condiţii civilizate, şi, în răstimpuri, în pauzele de scris, privesc Crucea, care se vede perfect, cerul albastru în dimineaţa asta are o claritate de cristal. Deoarece condiţiile sunt foarte bune la Casa Magică (totul e nou, camerele sunt aranjate cu gust, iar bucătarii sunt excelenţi), am transformat această pensiune al doilea weekend consecutiv în Cartierul meu general în vederea desfăşurării nobilei activităţi de elaborare şi revizuire a proiectului meu de disertaţie, o lucrare care sunt sigur că va schimba lumea (aducând o nouă viziune în privinţa a ceea ce înseamnă o disertaţie).

Ieri am fost la Gura Diham, la vechiul complex, acum renovat cu cofinanţare de la Guvern.  Aici, seara, am luat cina. În sala de mese de la parter, în stil rustic, unde am mâncat câţiva mici, afară era prea frig, pe la opt seara, ca să stai la mesele de acolo, elevii unei clase îşi sărbătoreau terminarea clasei a opta. I-am privit făcând poze în sala cu o blană  de  urs ţintuită pe perete şi cu o roată în miniatură, mişcată de un curent de apă,  care imită pe cele de la morile cu apă.

De obicei, când vine vorba de România, cu problemele ei, oscilez între disperare şi detaşare, ca să pot să rezist. Avem atâtea probleme şi ţara şi poporul acestea parcă o iau la vale tot timpul. Eu sunt manager de proiect mare şi dirijez fonduri de milioane de euro lunar. Văzându-i pe aceşti  copii, cuminţi, serioşi, mi-am dat seama că am de ce să continuu lupta asta a mea, de a contribui la realizarea a ceva folositor pentru ţara mea, luptă în care mă lovesc constant de tarele care antamează orice încercare de realizare a ceva folositor, în prezent, la noi. Copiii aceştia şi cei ca ei sunt un motiv ca să continuu lupta mea, să încerc să realizez ceva pentru ei, pentru toţi copiii buni din această ţară, pentru ei şi cei care vor mai veni  după ei, copii care nu au nicio vină că s-au născut aici, unde  lucrurile stau cu susul în jos.

Lasă un răspuns

