Una, alta

Am fost azi la biserică, ca de obicei, Duminica. Am o meserie destul de ingrată, trebuie să supraveghez folosirea fondurilor cu finanțare mixtă,  de la CE și de la Guvernul României, pentru un anumit domeniu, și văd prea multă hoție, corupție și incompetență în jurul meu ca să mai cred în apartenența mea la comunitatea cea mare care se numește poporul român. Sunt și oameni cinstiți și corecți printre români, toți ducem o luptă singuratică și disperată încercând să facem lucrurile cum trebuie, pentru ca prin munca și eforturile noastre, țara și poporul  să urce, fie câtuși de puțin, nu să coboare încontinuu, animați de o speranță aproape imposibilă, și anume că lucrurile vor sta bine, cândva, pentru acest popor și pentru această țară. Totuși, Duminica, cu ceilalți oameni din biserică lângă mine, cu chipurile luminate  de bucuria  simplă a credinței, mă simt român  și făcând parte din același popor român, împreună cu ei.

Poate lumea se întreabă de ce nu scriu de criza economică (colaps, aproape), de apropiatele scăderi salariale, de incompetența guvernanților (O altă coaliție de partide parlamentare s-ar fi desurcat mai bine? Mă îndoiesc profund …  Nu producem mai nimic, suntem pe consum, iar de la căderea fostului președinte Ceaușescu încoace se fură enorm, criza economică mondială a venit ca o boală puternică pe un trup cu sistemul imunitar aproape inexistent … Moarte curată …).  Nu scriu pentru că ar fi doar o lamentare nefolositoare, pentru mine. Nu pot să schimb nimic, nu văd sensul să discut de ceva față de care nu am nicio putere, îmi voi face, însă, datoria, la locul meu de muncă și în societate, încercând să fiu un element bun. Acum urmează să ni se scadă 25% din salariu, fără o minune, peste cîteva luni vom primi poate doar 50%  și, poate și mai rău, salariul, acela care va mai exista, îl vom primi cu niște luni întârziere. Să ne bucurăm de ce putem, acum, cât mai putem …

2 responses to “Una, alta

  1. omg 😀 iti scad salariul ?? tre sa i l scadem si noi pe al profului de filo inseamna :))

  2. Da, Alexandra, se pare că vor scădea salariile tuturor bugetarilor. Din fericire pentru proful de filosofie, nu există nicio clauză în afacerea nostră care prevede scăderea cu 25% a costului serviciilor lui, dacă îmi scade mie salariul cu 25%. 🙂

Lasă un răspuns

