Sighișoara

Am dat acum câteva luni de un  post de radio online, cu Winamp, pe AOL, „Renaissance”, unde, bineînţeles, se difuza muzică din perioada Renaşterii. Când ascultam această muzică îmi venea în minte Sighişoara, cu construcţiile ei medievale, cu bisericile ei luterane, foste catolice și trecute în vremea Reformei la religia lui Luther, ca şi Biserica Neagră din Brașov. Din păcate postul acela  de radio nu mai poate fi accesat acum în Europa, treburi de-ale americanilor.

Revenind la Sighișoara, o să mai spun că atunci când mă gândesc la acest oraș îmi vine în minte şi Cimitirul Protestant, umbros, ca un parc, în care intri din capătul uneia din străzile înguste, medievale, ale oraşului, şi în care urci până la o culme unde este căţărată una dintre bisercile luterane fortificate ale oraşului, pe vremuri locuri de refugiu pentru locuitori în vreme de război. În capătul dinspre Biserică sunt înhumaţi câţiva ostaşi saşi care şi-au dat viaţa luptând sub drapel austro-ungar împotriva românilor, în primul război mondial. Singurul lucru care mi-a venit în minte când am citit inscripţiile în limba germană, scrise cu rune aurite, de pe monumentele de  marmură neagră ale soldaţilor, a fost că aceştia erau atât de tineri când au căzut în luptă, la fel ca adversarii lor români care şi-au dat viaţa pentru cealaltă parte. Mai jos două poze cu cimitirul vechi, protestant.

Lasă un răspuns

