Apropierea Paștelui

Vine Paștele. Pe măsură ce trece timpul și înaintez în vârstă, vara aceasta voi împlini 42 de ani, îmi dau seama că Paștele și Crăciunul nu ar trebui să fie niște Sărbători religioase axate pe plăcerile burții, cum sunt pentru mulți, ci o ocazie de a ne apropia mai mult, și mai mult, cât de mult putem fiecare, de Divinitate. Mai jos este un text pe care l-am preluat de pe saitul tânărului și foarte talentatului actor, de 27 de ani, Mihai Bendeac. Este scris pe sufletul meu. Este scris însă cu impetuozitatea tinereții, eu cred că Dumnezeu vrea să și cântăm imnuri de slavă, să aprindem lumânări, dar cred și ceea ce zice Mihai, că viața unui copil, a oricărui copil de pe Pământ este prioritară și neprețuită, și că trebuie să ne gândim la asta înainte de altceva, pentru că acest lucru face parte din ceea ce înseamnă a fi un bun și un și mai bun creștin și om.

 Paște Fericit tuturor!

2 Aprilie

SPIRITUL PAȘTELUI

 ANTE – SCRIPTUM – Nu aș fi scris acest post dacă nu m-aș fi amărât în urma unei chestii pe care nu vreau s-o cataloghez. Dupa cum știti, am promis că nu mai dau niciun interviu și nu mai particip la nicio emisiune tv (în afara de “Sinteza zilei”) până în vară. M-am ținut de cuvânt. Nu am mai mers la vreun eveniment monden de aproape un an. Am declinat zeci, sute de invitații la emisiuni, propuneri de interviuri sau participări la mondenități. Acum câteva zile, am primit un mesaj prin care eram invitat la o emisiune despre copii. Mi-a scăpărat atunci ideea ca aș putea să-l ajut pe copilul din dreapta ecranului (puteți urmări acolo cazul). Le-am transmis că voi face o derogare de la promisiunea mea și accept dacă pot participa împreună cu fetița asta bolnavă. Nu am mai primit niciun răspuns…

Cu cât înaintez în vârstă și viață, cu atât ajung să disprețuiesc mai mult Sărbătorile religioase.

Cum avem curajul de a sărbători? Suntem gunoaiele lanțului trofic. Suntem singura specie îndeajuns de lipsită de judecată încât să ne distrugem mediul (deci inclusiv pe noi înșine).

Ce e Paștele? Mâncare! Măcelul mieilor! Sunt sigur că asta e dorința lui Dumnezeu. Să aprindem lumânări, să cântăm cu Învierea, să măcelărim milioane de miei, să mâncăm ca porcii…

Ce încercăm să demonstrăm? Că nu suntem niște viermi grobieni? Că nu merităm cutremurele, inundațiile..?

ATÂTA TIMP CÂT PE ACEASTĂ PLANETĂ VIAȚA UNUI COPIL BOLNAV DEPINDE DE NIȘTE BANI, A SĂRBĂTORI PAȘTELE NU REPREZINTĂ ALTCEVA DECÂT O FĂȚĂRNICIE!

Cluburile bucureștene pregătesc petreceri cu ocazia acestui moment de “adâncă respirație” și credință. Ia luați de-aici:

“Anul acesta Iepurașul de Paște vine la Club Bamboo cu multe surprize! Am pregătit pentru tine un decor în spiritul Sărbătorii Paștelui și un program special de animație. Vineri, 2 aprilie, începând cu orele 23.00, la Club Bamboo București te întâmpină cei mai sexy Iepurași din oraș!”

Distracție plăcută! Cu ocazia asta, poate că “reușește” și băieții sa dea o m..e în toaletă. Așa, de Paște!

NU VREA DUMNEZEU SĂ MÂNCĂM MIEL! NU VREA SĂ CÂNTĂM! NU VREA LUMÂNĂRI! VREA MĂCAR SĂ TRĂIM ÎNTR-O LUME ÎN CARE VIAȚA COPIILOR SĂ NU MAI DEPINDĂ DE BANI! Abia atunci vom avea ce sărbători. Până una alta, suntem niște personaje grotești care se scălâmbăie de câteva ori pe an ca să se pună bine cu Ăl de Sus. Atât!

 “Paște” Fericit!

Mihai Bendeac

 ( http://mihaibendeac.ro/2010/04/02/spiritul-pastelui.html)

5 responses to “Apropierea Paștelui

  1. Paşte fericit, dragă Bogdan! Paştele e sărbătoarea bucuriei, a bucuriei primordiale, dacă pot să-i spun aşa. Lasă bucuria să-ţi inunde sufletul, nu tristeţea.

  2. La multi ani, multe realizări atât dumneavoastră cât și celor dragi.

  3. Mulţumesc pentru urare.
    La rându-mi, vă urez Paşte fericit !

  4. Mulțumesc tuturor! Paște Fericit, încă o dată!

Lasă un răspuns

