Peleş

Peleşul. Ştim cu toţii ce reprezintă Peleşul pentru noi.  Una bucată de altceva, ceva frumos, rasat, de artă, de bun gust,  ceva creat de nemţii ăştia care ne-au fost regi şi  care ne marchează profund,  ca tot ce au făcut ei. Noi am fi  fără Peleş ca francezii fără Turnul Eiffel, Versailles şi Luvru, ca ungurii fără Budapesta şi ca bulgarii fără Nisipurile de Aur. 🙂  Am fi totalmente săraci.

Am fost acum câteva săptămâni la  Sinaia, am stat în complexul de la Peleş. Am fost devastat când am vrut să vizitez Pelişorul (altă bijuterie, creată de data asta de regina Maria) şi acesta era închis din cauza nu ştiu cărei probleme cu familia regală. Am aflat acum că s-a prelungit contractul de închiriere al Pelişorului cu încă trei ani şi că acesta va putea fi vizitat din nou.

Nu discut acum dreptul familiei regale la bijuteriile de la Peleş. Nu am destule date pentru aceasta, pentru a lua o poziţie în favoarea sau în defavoarea acestui drept de posesiune al  familiei regale faţă de ceea ce se găseşte acolo.  Însă un lucru mi-e clar, complexul de la Peleş trebuie să rămână la dispoziţia poporului român, pentru ca urmaşii noştri să se bucure de el aşa cum ne-am bucurat şi noi. Niciun lucru din acest complex, nici cel mai mic dintre ele nu trebuie înstrăinat. Trebuie ca acest complex să treacă în proprietatea poporului român şi să avem grijă de el ca de ochii din cap.

PS Stau şi mă întreb cum se simţeau El şi cu Ea când se duceau la Peleş şi vedeau acest lucru teribil de frumos care este castelul.  Nu se simţeau complexaţi?

One response to “Peleş

  1. „Nu discut acum dreptul familiei regale la bijuteriile de la Peleş. Nu am destule date pentru aceasta, pentru a lua o poziţie în favoarea sau în defavoarea acestui drept de posesiune al familiei regale faţă de ceea ce se găseşte acolo”.
    E o mare nedreptate socială să fie pus „Ex-ul” în posesia palatelor construite şi întreţinute prin eforturile poporului român, iar lucrătorilor salariaţi să le spui că banii lor pentru pense nu mai există.

    „Însă un lucru mi-e clar, complexul de la Peleş trebuie să rămână la dispoziţia poporului român”.
    Ar fi o altă greşeală. A vrut să preia palatele ? Să şi le administreze sănătos. Să plătească personal de întreţinere, să le introducă în circuitul turistic, să scoată bani ! Dar nu, el şi camarila lui vor bani de la statul român (adică de la mine, de la dv. şi de la alţi fraieri), numa’ vreo 30 mil. de euro !

Lasă un răspuns

