MNAR şi încă altceva

Am fost astăzi la Muzeul Naţional de Artă, secţia europeană. O oază de linişte, de purificare, într-un Bucureşti din ce în ce mai necivilizat. Mă uit în jur, ziarele tipăresc numai tâmpenii, la televizor e jale, se dau numai emisiuni pentru oligofreni. Soluţia? Să-ţi creezi propria ta lume, să te izolezi de restul? Numai tu cu Dumnezeu, cu cei dragi, cu cărţile şi muzica  preferate şi călătoriile? Probabil, probabil asta e soluţia.

Înainte de muzeu, deoarece biserica de la Dorobanţi era tixită, am fost la cea de la Piaţa Amzei. O biserică frumoasă dar ale cărei picturi trebuie reîmprospătate, în biserică erau schelele pictorilor. Slujba a fost reușită, făcută din suflet. Preotul ne-a rugat să  ajutăm cu bani această acțiune, deoarece fondurile actuale nu ajung pentru toată activitatea de recondiţionare. Se găsesc bani pentru altele, dar pentru bisericile din Bucureşti nu?

17 responses to “MNAR şi încă altceva

  1. Ei hai să fiu eu prima care să-ţi urez o bună activitate bloggeristică!

  2. Mersi! Lipsește Horia aici! 🙂

  3. Domnule Bogdan,

    Vă doresc succes în această nouă activitate a dv. Sunteţi un spirit prolific, aveţi resursele necesare. Să auzim de bine !

  4. D-le Valerius, vă mulțumesc pentru apreciere. Dvs îmi acordați credit, iar acest lucru mă măgulește. Sper să mă ridic la înălțimea aprecierii dvs. A ține un blog e foarte greu, acum îmi dau seama. E greu să ai ceva de spus, ceva care să fie interesant nu numai pentru tine, ci și pentru alții. Dvs reușiți acest lucru cu ușurință.

  5. „E greu să ai ceva de spus, ceva care să fie interesant nu numai pentru tine, ci și pentru alții.”

    Adevărat. Am verificat.

    „Dvs reușiți acest lucru cu ușurință.”

    Nu-i adevărat. Ştiţi, ca şi mine, că nu-i adevărat. Sunt printre cei care nu-şi fac temele.

    Iată un exemplu pozitiv:
    http://constantingheorghe.blogspot.com/

  6. Am trecut prin postările de pe blogul d-lui Gheorghe. Blogul dumnealui este, într-adevăr, foarte interesant, ai ce citi.

    Nu vă subestimați, dvs scrieți texte foarte bune. De exemplu, după mine scrisoarea dvs. către (trădătorul) Iliescu a fost incendiară.

  7. Un mic comentariu „la obiect”.

    „Soluţia? Să-ţi creezi propria ta lume, să te izolezi de restul? Numai tu cu Dumnezeu, cu cei dragi, cu cărţile şi muzica preferate şi călătoriile? Probabil, probabil asta e soluţia.”

    În locul gâlcevii permanente cu indivizi care n-au alt scop decât să jignească, poate că e preferabilă soluţia pe care o întrevedeţi.

    Şi totuşi, nu ne putem izola definitiv într-o lume precum aceea pe care o propuneţi (” Numai tu cu Dumnezeu, cu cei dragi, cu cărţile şi muzica preferate şi călătoriile?”). Prin „călătorii” izolarea devine imposibilă. Sau, poate, v-aţi gândit la călătoriile imaginare ?

    Iată ce scrie Mihaela Miroiu într-o carte pe care n-am citit-o („Dincolo de ingeri si draci. Etica in politica romaneasca”):

    „Actele politice (si cele ale administratiei) insa ne afecteaza pe toti. Traim dupa legile facute de politicieni, ei ne configureaza institutiile care ne administreaza viata, ei voteaza cum si citi bani sa ne ia prin impozite si la ce sa foloseasca banii munciti de noi. Prin urmare, de politica nu avem unde ne refugia. In consecinta, nu ne putem refugia nici de imoralitatea acesteia.”

    Dacă admiteţi aceste premise, trebuie să admiteţi şi concluzia că, din când în când, trebuie să coborâţi în agora, asumându-vă riscul de a fi agresat pentru opiniile dv.

  8. D-le Valerius, ca să fiu specific (nu am fost cât trebuia, recunosc), izolarea pe care o practic este față de cea mai mare parte a societății din România, care nu mă mai reprezintă. Este vorba de acea parte a populației pusă pe gâlceavă (la care v-ați referit și dvs. mai sus), consumatoare de tabloide și de emisiuni ieftine de TV. Practic, această majoritate de proastă calitate dă tonul, ceea ce face să avem o societate capie, în care noi, minoritarii cu bun-simț, trebuie să supraviețuim. Boala însă ține de mecanismele societății românești, care, în loc să fie setate pentru a favoriza civilizația, se pare că sunt setate, cu orice risc, pentru îmbogățirea unei pături subțiri, aflată în conexiune cu politicul.

    Mi-a plăcut ceea ce a scris Mihaela Miroiu. Cu politica românească încerc să am cât mai puțin de-a face (e mlăștinoasă și puturoasă), neneglijând însă responsabilitatea de a vota, când încerc să iau decizia optimă.

    Încerc să-mi fac cât mai bine datoria de cetățean la serviciu (sunt funcționar public) și când votez, după cum spuneam mai sus, dar casa mea este „cortul lui Ahile”, în care mă retrag, unde nu vreau să mai aud de politică sau de televizor, cărțile și muzica clasică îmi sunt de ajuns, timpul liber fiiind pe cât posibil sacrosant folosit pentru o recreere cultă.
    Am fost în ultima lună două weekenduri consecutive la Sinaia, ultima oară am stat chiar la complexul de la Peleș, vedeam castelul de la fereastră. M-am relaxat la maxim. Ca să înoți în mocirla de acum ai nevoie de un echilibru bun.

  9. omg, am un tata blogger :))

  10. Da, ai un tată polivalent. 🙂 E tată, soţ, masterand şi mai nou, blogger. Vreau să ajung un fel de Radu, de la Pitici Gratis 🙂 …

  11. e tare radu, poate ma marit cu el

  12. Poate nu … Ia treci la învăţat! 🙂

  13. ok 🙂

  14. Va doresc mult succes în acțiunea dvs. de a împărtăși lumii gândurile și sentimentele ce va anima. Cât despre izolare sau lupta,alegere ce va frământă, nu vreau decât sa va readuc în memorie frumoasele versuri ale unui poet genial din păcate mort atât de tânăr:

    „Trăim în miezul unui ev aprins
    Şi-i dăm a-nsufleţirii noastre vamă.
    Cei ce nu ard dezlănţuit ca noi
    În flăcările noastre se destramă.“

    „Viitorul“/Nicolae Labiș

  15. Vă mulţumesc pentru urare., d-le Liviu, şi pentru frumoasele cuvinte prin care aţi exprimat acest îndemn, de care o să ţin cont,

  16. Salut tinere bucurestean.
    Vad ca nu respecti deloc indemnul masselor catre intelectuali:
    „Faceti-ne blocuri, nu bloguri!”.
    Numai bine.

    Calin Iassiotul

  17. Mersi, Căline. Eu zic că și blogurile sunt un început. 🙂 Oricum, la noi dacă nu vin comuniștii din nou, e greu de crezut că va mai construi cineva blocuri pentru săracele mase. 🙂

Lasă un răspuns

